Uživatelsky mnohem příjemnější bude už v dohledné době úřední deska, jež se nachází v podloubí magistrátu. Rozhodli o tom dnes zastupitelé. Vyvěšené a špendlíky připnuté dokumenty s mnohdy drobným textem nahradí dotykové LCD panely s naskenovanými dokumenty, ve kterých lze pohodlně hledat a text si na míru zvětšit.

Občané, kteří nemají možnost si pročítat dokumenty na elektronické úřední desce prostřednictvím svých počítačů, jsou odkázáni na desku s papírovými vyvěšenými dokumenty. Některé z nich mají malá písmenka nebo jsou umístěny relativně vysoko a je jich příliš mnoho. Z tohoto důvodu přistoupila radnice k řešení, které je už vyzkoušené v jiných větších městech.
V hlavním městě a jiných velkých statutárních městech se dnes používá moderní digitální forma klasické úřední desky, kdy se na velkých dotykových LCD panelech zobrazují naskenované dokumenty. Pracovníci úřadu už nemusí složitě vyvěšovat dokumenty na nástěnky a následně je svěšovat, vše už zařídí počítač.
„Po „ťuknutí“ na dokument se tento zvětší na celou plochu panelu a lze v něm listovat jako v papíru. Velikost panelu je přibližně A3, výrazně se zlepší čitelnost, protože i dokumenty formátu A4 či A5 budou zvětšeny téměř na velikost formátu A3,“ vysvětluje Denisa Netolická, vedoucí odboru vnitřních služeb královéhradeckého magistrátu. Dodává, že další výhodou tohoto systému je vyvěšování dokumentů přímo ze spisové služby. Navíc je pohodlně dohledatelné, kdy a jak dlouho byl dokument opravdu zveřejněn.
Financování tohoto projektu může být provedeno z ušetřených finančních prostředků. Předběžná kalkulace je zhruba 3 mil. Kč včetně DPH. Na novou úřední desku se mohou Hradečané těšit už v půlce roku 2012.
Pro všechny občany, kteří mají doma počítač, slouží i nadále úřední deska elektronická. Pomocí systému nainstalované RSS čtečky mohou tak přímo do počítačů chodit upozornění na nově vyvěšené dokumenty.