Značné úpravy softwaru za ostrého provozu na úseku příjmu a výdeje občanských průkazů a cestovních pasů s sebou přinesla nová legislativa platná od začátku ledna 2012. Nový objednávací systém, přehledný navigační panel nebo pět nových kabinek čeká na žadatele na chodbách královéhradeckého magistrátu.

Stavebními úpravami prošla jednotlivá pracoviště, která odbavují žadatele o nový elektronický občanský průkaz či cestovní pas podle nové platné legislativy. V současné chvíli odbavuje v úředních hodinách klienty pět plně vybavených kabinek, kde lze pohodlně sejmout otisky prstů žadatele, pořídit jeho fotografii a vyplnit s úřednicí žádost v novém programu. K dispozici je nový objednávací systém u vstupu do pravého křídla budovy a k lepší orientaci přispívá i nová přehledná elektronická navigační tabule.
První den ostrého provozu s sebou přinesl výpadky, které byly průběžně řešeny s IT vzdálenou pomocí přímo na Ministerstvu vnitra ČR. „Akutně jsme museli s pracovníky dodavatelů softwarového vybavení řešit výpadek jednoho počítače z důvodu nefunkčnosti programu, ale i tento problém byl organizačně vyřešen tak, aby nedošlo k výraznému omezení odbavování,“ dodává Ľudmila Ducháčová, vedoucí odboru správního Magistrátu města Hradec Králové.
S napjatou situací si museli pracovníci oddělení poradit minulý týden, kdy došlo ke zpoždění dodávky softwarového vybavení, a na odzkoušení nového systému zbyl nečekaně pouhý jeden den. „I s tím jsme byli nuceni si poradit tak, aby nebylo ohroženo odbavování klientů v tomto roce. Včera jsme vyřídili prvních 170 žadatelů, přičemž průměrná doba jednoho odbavení na přepážce činila patnáct minut,“ dodává Ducháčová. Drtivá většina klientů situaci spojenou s nástupem nového systému, jenž vyžaduje legislativa, pochopila, a s úředníky spolupracuje.
Na klienty, kteří se chystají na úřad a chtějí se objednat prostřednictvím rezervačního elektronického systému, čeká ještě jedno drobné omezení v internetovém objednávání. To bude nedostupné do 11. ledna. Po tomto datu však bude i tento systém rozšířen a nově bude pro občany k dispozici po objednání v potvrzovacím zpětném mailu odkaz, díky kterému bude možné termín zrušit a přenechat k další rezervaci někomu jinému. Doteď vznikaly odhlášením klienta v mnohých případech nechtěné časové prodlevy, což samotný provoz zdržovalo.